Wednesday, August 18, 2010

Ibadat Puasa

          Hai... dah 8 hari kita umat Islam menunaikan ibadat yang ke4 dalam Rukun Islam ni.Sekejap je kan tak sedar dah melepasi minggu pertama Ramadan.Tapi masa kecik2 dulu rasa macam lamaa... jer tunggu masa habis berpuasa.Rasa tak sabar-sabar nak raya.Letih,penat,lapar dan dahaga laa... yang paling tak tahan tuuu..... .Masa tu rasa nya adik2, lelaki la yang utamanya aku pasti sangat dia orang tu kejap2 mandi,mesti diaorang ni menyelam sambil minum air kan....
         Ialah masa tu kampung kami belum begitu maju lagi.Tak macam sekarang ,masa berlalu begitu cepat sekali,kadang kita yang tak terkejar waktu dek banyak urusan harian yang mesti di selesaikan.Anak-anak pun tak terasa sangat mereka berpuasa.Sebabnya pulang dari sekolah,mereka mandi dan buat homework yang cikgu bagi.Lepas tu mereka asyik dengan program TV yang bermacam-macam tu jadi masa berlalu begitu pantas sedar-sedar dah sampai waktu tuk berbuka....
         Sebut pasal raya,ermmm....belum ada persiapan lagi ni.Kena tunggu lampu hijau dari hubby dulu,baru boleh.... .nasib anak-anak jenis yang tak kesah sangat...
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...