Tuesday, September 7, 2010

Hujung Ramadan



Bulan Ramadan telah pun sampai ke penghujungnya.Sana-sini masing-masing sibuk dengan persiapan raya namun aku yakin dalam keghairahan menyambut lebaran yang tak berapa hari lagi ini, kita semua tetap ingat pada malam 1000 bulan yang penuh dengan kemuliaan dan keberkatan iaitu malam Lailatul Qadar.Tidak perlu  di panjangkan lagi tentang Lailatul Qadar ini kerana boleh dikatakan semua teman-teman blogger ada membuat coretan mengenai keistimewaannya.
Dan dikesempatan ini juga aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam,khususnya pada mereka-mereka yang telah sudi mengunjungi laman ku ini.Dan sebagai peringatan, berhati-hati lah ketika memandu di jalan raya sewaktu pulang ke kampung halaman bak kata pepatah iklan 'Ingat Lah Orang Tersayang 'dan 'Pandu Cermat Jiwa Selamat.'.
Semuga kegembiraan dan keceriaan menyambut lebaran akan berterusan di samping keluarga dan sanak saudara tercinta. 

 SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF  ZAHIR DAN BATIN                           
                       

2 comments:

sweetsal said...

selamat hari raya, maaf zahir batin..

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Selamat Hari Raya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...